Love Yourself: Her “Biz Bir Oldukça Deniz Olur Çöller”

Sevgili gençler, genç kalanlar, genç olup ruhu çürümüş olanlar~

6’da uyandığım bir Pazar sabahına Big Hit’in 29 sayfalık araştırmasıyla başladım. En son Comenius’a başvururken bu kadar uzun bir belgeyle karşı karşıya gelmiştim. O belgeyi doldurmak da tamı tamına 3 haftamı almıştı, SENİN SORUNUN NE BIG HIT?

Ayrıca, sabahın 6’sında neden gördüğüm ilk şey Big Hit’in araştırması? İşte onun cevabı çok kısa ve öz:

BTS

***

You Never Walk Alone düştüğü gün bu albümü beklemeye başladım, zira bu düştüğünde de bir sonrakini. Çünkü “ONE DOES NOT SIMPLY GET ENOUGH OF BTS” Love Yourself: Her 18 Eylül’de hayatımın trending topic listesine 1. sıradan giriş yaptı ve o günden beri de ilk sıradaki yerini korumaya devam ediyor.

Love Yourself BTS’in kariyeri boyunca yayınladığı 5. mini albüm. Mini dediklerine bakmayın 9 parça + 2 hidden trackle aslında 11 şarkıdan oluşan – Skit’leri saymasanız bile mesela SNSD’nin full albümü kadar şarkıya sahip – bir albüm. Bu BTS’le birlikte geçirdiğim 4. comeback ve her comeback’te bir öncekini gölgede bırakmayı başardılar. Albümün başarılarından, kaç listeyi yerle bir ettiğinden, kaç rekorun yerine yenisini koyduklarından, kimleri ezdiklerinden falan bahsedebilirim ama hiçbiri BTS’in ortaya koyduğu muhteşem şarkılar ve performansların yanında bir anlam ifade etmiyor. YANİ COMEBACK SHOW’DAKİ GO GO PERFORMANSINDAN VE ONA OLAN AŞKIMDAN BAHSETMEK VARKEN NEDEN BURAYI ÇİRKİN ÇİRKİN SAYILARLA DOLDURAYIM?

Comeback Show~ Bu bence bu comeback’in en önemli olayıydı. Çünkü kpop tarihinde şimdiye kadar sadece SNSD ve Big Bang’e verildi böyle bir fırsat. Siz anlayın işte ne kadar bu kadar büyük bir olay olduğunu. Dahası, bir de BTS Countdown bekliyor bizi Ekim’in ortalarına doğru. Mnet’in beni bu kadar mutlu edebileceği bir an geleceğini hiç düşünmezdim. haha

Efsanevi bir comeback dönemi geçiyoruz dostlar; billboard, itunes, spotify, youtube, hanteo, gaon, başka ülkelerin albüm listeleri~ CNN, New York Times gibi medya devlerinde yayınlanan haberler, birbirinden alakasız ülkelerin radyo kanallarını işgal edip BTS yayınlattıran army, hızını asla ama asla alamayan bir fandom ve ÇIKTIĞI HER SAHNEYİ PERFORMANSI, ENERJİSİ VE ASLA SONU GELMEYEN KARİZMASIYLA YERLE BİR EDEN 7 ÇOCUK. İçimdeki amansız army’nin dileği gerçek oldu. :3

Neyse, bunun sonu gelmez ben yazıma albüme olan aşkımı kusmak suretiyle devam edeyim.

***

1. Serendipity

I am your calico cat
One who came to meet you
Love me now
Touch me now

Serendipity üzerine yeterince uzun bir yazı yazdım ama yine birkaç kelime etmeden geçmeyi yüzyılın en minnoş şarkısına saygısızlık kabul ederim. Bir vokal tarafından seslendirilen ilk intro Serendipity, Save Me’nin bestecisinin – dert görmesin – ellerinden çıkmış. Sözleri Ryan fanboy-jimin enthusiast-rapper-leader-lyricist-composer-genius-extraordinaire Kim Namjoon’a ait. Seslendiren ise calico cat-mochi pie-your resident manggaetteok-chimchim the cutie-chimmy the sweetie pie-eye smile king-dancing prodigy-vocal master-jungkook’s JIMINSHIIIEEE jiminie hyung Park Jimin. Allığım çok seviyorum, biri yardım etsin. :’3

2. DNA

The DNA in my blood is telling me
That it’s you who I’ve been looking for

Bu albümün çıkış parçası, record breaker-list killer-superincumbent-sjakdslda-bugün sıfatlarla bi’ sorunum var-song of the year DNA’di. Her seferinde olduğu gibi yine hangi tarzla dönecekler diye geceleri gözümüze uyku sokmayan zalımlar bu sefer de EDM’le dönmeye karar vermişti. Şarkının girişindeki ıslık daha teaser’da duyduğumuzda bilinçaltımıza yerleşip yaklaşık 25 sene sonra yol açacağı psikolojik sorunların temelini atmıştı. (sizi bilmem ben kesin bunamış olurum o sıralarda) Şarkıya Taetae’nin hem derin hem kadife sesiyle giriş yapıyoruz, bir kalıp bitter çikolata boğazımdan aşağı tıkılmışçasına. Sonra Hobi’ye geliyoruz; a fresh breath amongst thejdsak (neden edebiyat parçalamaya başladım?) Onu bunu bilmem, şarkıdaki bütün geçişlere bayıldım. Aslında birbirinden kopuk sayılayabilecek bir sürü bölümden oluşmasına rağmen geçişleri o kadar güzel yapmışlar ki nasıl olduğunu bile anlamadan bağımlılık yaptı. Hatta o kadar bağımlılık yaptı ki canlı performans izleyene kadar aralardaki DNA kısmını kim söylüyor diye kendi aramızda ne tartışmalar, yüce şuuralar, kamuoyu yoklamaları yaptık. Hala emin değiliz ama çözdük de sanki. Bilemedim. Neyse. Jimin, Jungkook ve Jin’in ağzından çıkan her bir sese aşık oldum. Yoongi’nin dünyanın en bebek insanı gibi davranırken ağzını açtığı anda şuurumu kaybetmeme neden olan sesi??? Ve şarkının en sevdiğim sözleri pek tabii ki de Joon’a ait~

태초의 DNA가 널 원하는데
이건 필연이야 I love us
우리만이 True lovers

Videoya gelirsek.. çok fazla renkliydi; koreografi her zamanki gibi efsane, her zamanki gibi baştan sonra akıp giden tarzdan bir show. Hani başka koreografilerde tek bir killing point olur ya, BTS koreografi boyunca öldüre öldüre bitiremedi öyle bir zenginlik. Videoda çok fazla şeye aşığım, şimdi aradan bir iki bişi seçmeye çalışacağım, bugün biter inş. (Aylar sonra gelen edit: BİTMEDİ)

Öncelikle intro’daki foot work???

Yoongi’nin içinde olduğu her bir kare

Şarkının bizzat ismine gönderme yapan o kare, Yoonmin’in kopmayan elleri.

Omuzlarda duramayan ceketler, kitapsız bir Jeon Jungkook.

L-O-V-E-D

EN UFAK HAREKETİYLE BİLE BEYİN HÜCRELERİMİN TOPLU İNTİHAR ETMESİNE NEDEN OLAN PARK JIMIN.

Lisede olsam muhtemelen fen seçmeme neden olacak DNA görseli:

Ve bünyelere tamamen error verdiren:


ŞUBAT 26’DA GELEN GÜNCELLEME:

2018’DE DE TEMBELİM.

VE DNA’i atlatmakta hala güçlük çekiyorum sevgili dostlar.


3. Best of Me

It was raining
It was snowing
But all unhappiness stopped
You brought heaven to me 

Jimin’le başladığı halde beni mutlu edemeyen şarkı. (djsak) Ya da: albümde en az sevdiğim şarkı. Chainsmokers’ı aşırı sevmediğimden midir artık bilinmez Best of Me’ye asla ısınamadım. Yani aslında şarkı güzel, Yoongi’nin söylediği kısımlar aşırı aşk. Her yandan vuran Jungkook-Jimin uyumu falan. Ama genelde albümü dinlerken atlıyorum. Bu da böyle bir itirafımdır. (ie. that song you always skip)

Ama bana şunu verdiği için de müteşekkirim:

정국이 데려와 *smirk*

4. Dimple

But you
That smile is so cruel
Cruel

Bu şarkının ayrı bir yarası var bende. Albüm ilk çıktığı zaman iş değiştirmiştim ben. Sonra içinde bulunduğum kurum içinde de iş değiştirdim. Bu olayların yaşandığı süreçte her şey çok karmaşıktı. En büyük sorunum servisti ve yine kurum içinde birkaç kez servis değiştirdim. O dönemde en büyük derdim servis haline gelmişti ve alışıp yolumu bulayım, aman nerede ineyim, beni almadan gitmeyin falan gibi krizler yaşadığım bir süreçte sürekli Love Yourself dinleyip akıl sağlığımı korumaya çalışıyordum. Ve bir şekilde – neden olduğunu hala bilmiyorum – *sadece* Dimple kafamda servisle bütünleşen bir şarkı haline geldi. (asjkdasad) Yani servisin bir jenerik müziği olsaydı Dimple olurdu bu. (sajkdhjkas) Belki köprü sırasında sürekli milletin önüne kırıp araya girdiği için, belki girmemesi gereken yerde yolcu indirdiği için, ya da olabilecek her türlü trafik kuralını çiğneyip illegalliğin dibine vurduğu için? Şubat oldu hala şarkı başlar başlamaz koşturup servise binmem gerekiyormuş gibi hissediyorum. Bakın bu bir travmadır. Her şeyi mahvettin Kadıköy servisi.

Şarkının kendisine gelirsek~ Öncelikle her yerde şarkının isminin küçük harfle yazılması aşırı sinirimi bozuyor. (hastalıklı mıyımjsadakdsa) Onun dışında başından sonuna kadar – benim için – Jungkook bu şarkı. Illegal senin babandır demek istiyorum, anneni peşine düşürüp senin gibi bir yaratığın şu dünya üzerinde var olmasına sebep olduğuna göre ILLEGAL DEĞİL DE NE OLABİLİR?

그 보조갠 illegal
안돼!!!! 위험해!!!! oh yes!!!!!

5. Pied Piper

Jimin:

If I’m
Ruining you right now
Please forgive me
Because you can’t live without me
Because you know all of this

İzninizle bu şarkıya girişi Jimin’le yapmak istedim çünkü bunu direkt bana söylüyormuş gibi hissediyorum zira gerçek bu ama bunu bile halasadhjaksdlas “BECAUSE YOU CAN’T LIVE WITHOUT ME”

YAŞAYAMIYORUM TABİİ SENİ AŞK ÇUVALI, PAMUK ŞEKERİ KILIKLI, KİTAPSIZ MİNNOŞ MOCHI BOZUNTUSU!!!11!1!!!SAJDKAMX

Tamam. sakinim. evet. devam.

Albümde en sevdiğim şarkı çünkü şu salaklığımızı yüzümüze yüzümüze vurmalarından tarif edilmez bir keyif alıyorum. Hani bize ne yaptıklarının bu kadar farkındalar ve – normal şartlarda – olabilecek her şekilde bu durumdan faydalanmaları gerekirken ‘git dersini çalış-işini yap ezikspor, benimle sonra ilgilenirsin’ demekten çekinmemişler. SİZ SEN ŞİMDİ- NASIL BÖYLE-? HAYIR NE YANİ-? BİZ? BURDA- HAY ALLAMAJDHSJKLJDAKKSA (Şarkılar kendimle ilgili bildiğim ama görmek istemediğim ya da bilerek gözardı ettiğim şeyleri suratıma çarptığı zaman~ müzik benim için amacına ulaşmış oluyor.)

Sözler, ezgi, vokaller her şey baştan sona harika. Sabah akşam dinlesem yine de bıkmıyorum, yine de doyamıyorum. Bütün şarkı boyunca Jungkook ve Jimin’in sesleri birbiri içine geçmiş, yüreğimin tellerine tellerine vurmuş; Jin’in vokali bu şarkıda başka boyutlara ulaşmış; Joon’un sözleri her seferinde içime içime güldürmüş; Yoongi ‘쩌면 그래 나는 조금 위험해’ diyerek kendisi yüzyılın en eksik, yalan yanlış ifadesinde bulunma hatasına düşmüş (i’m a bit dangerous? a bit? A BIT?); Taetae de ‘이리 와 난 너의 paradise’ diyerek dünyanın en yerinde ifadesini kullanmış; ve Hobi ‘내 피리는 모든 걸 깨워’ ya ne diyosun ya?? asdjhaskaslajsdals *facepalm*

Park Jimin?

Tanımıyorum.

*ıslık*

6. Mic Drop

I do it, I do it, you’re a tasteless ratatouille
If you’re jealous, sue me
Sue it

Yoongi’nin dediği gibi üstüne alınan herkesin suratına tokat olduğundan olsa gerek, sağlı sollu her türlü rekoru kırıp altın plak sertifikasına layık olan bu güzide şarkımız bir takım zayıf bünyelerde hazımsızlığa da neden olmaktadır. Kendilerine birkaç ilaç önerisinde bulunmak isterim fakat ilaç işlerinden hiç anlamıyorum ama sanki buz koysalar biraz geçecek? Bilimidim.

Mic Drop daha adını duyduğum anda albümde favorim olacağından emin olduğum (yine gol değil fakat) ve mikrofonu Yoongi atsın diye günlerce içimden dualar ettiğim, totemler yaptığım şarkıydı. Günün sonunda yine benim totemim tuttu, (diğer totem istekleri için özelden ulaşın) ve kafanıza o mikrofonu Yoongi oğlan attı. Şarkı ismini Obama’nın Mic Drop’ına borçlu. Çünkü bizim çocuklar böyle işte ehehühaha haylazlar. (insert çocuklarıyla çaktırmadan övünmeye çalışırken yanlışlıkla kendini yeşilçamda bulan anne) İşte “dağa taşa diss” söylemini itinayla uygulamaya koyduğumuz bu şarkı her şeyiyle bir başyapıt. (Hayır, Jimin’in asla kapanmayan omuzlarının konumuzla hiçbir ilgisi yok) Bandanalar? Asla. Dance breakler, remiksler? Kesinlikle hayır. Sözler, ritm, vokaller, rap, koreografi her şey işte ya HER ŞEY!

Şarkıların ya da albümlerin liste performanslarına pek değinmem normalde yazılarda ama Mic Drop için bir istisna yapmak istiyorum zira yılların Steve Aoki’sinin ilk Amerika itunes listesi 1.liğinin Mic Drop’la olduğuna inanabiliyor musunuz?

Well, take that. *smirk*

(Yoongi’nin suratınıza ayakkabısının üstündeki kirmişsiniz gibi bakması nasıl bir duygu *yarası gocunan* minnoşlar?)

(Şunu da bırakayım ki dance breakler çarpsın)

7. Go Go

Just break it apart
We’re too young to just worry
For today, just go instead of worrying
If you get scared and say you’re saving, it becomes poop
So rub it all around

Şimdi bakın ben zaten tutumlu olabilen bir insan değilim. Mesela maaşımın fatura vırt zırt gibi ödemeleri yaptıktan sonra kalan kısmını 1 ay boyunca harcamayıp ayın son gününde hepsini birden salak saçma bişiye gömebilirim. Paranın miktarı hiç farketmiyor. Öğrenciyken de babam haftalık olarak para gönderirdi bana, mesela 100 liram varsa haftanın ilk 4 günü atıyorum 20 lira falan harcayıp Cuma günü kalan 80 lirayı lönk diye harcardım falan. Tabii vicdanım sızlardı biraz ama çabuk geçerdi acısı. (sadhajk) Ve bu şarkı artık vicdanımın sızlamasına da engel oluyor. (jkdhsakhkas) Salak olduğunu, işime yaramayacağını, belki de hiç kullanmayacağımı bile bile sırf o an beni mutlu edecek şeyleri alırken içimden *tangcincem tangcincem tangcinceeeem* diye kendimle dalga geçerek ve yine kendime inat kasanın yolunu tutuyorum. (sjhdaka) Resmen ‘alın verin ekonomiye can verin’ kafası. Ve yine tek sorumlusu BTS. Benim ultra iradesiz bir uzatmalı ergen olmamla hiçbir ilgisi yok. Asla.

Yukarıda Pied Piper albümden en sevdiğim şarkı dedim ama ifademi şu an değiştirmek istiyorum hakim hanım. (jdksaklda) Go Go albümün hazinesiydi, net. Hem BTS minnoşluğu, hem şarkı sözlerinin uçarılığı, hem ezginin softluğu, koreografinin şirinliği ve şarkının Jimin’le başladığı gerçeğiaskdjaka AAAAAAAAAAAAAAAA ÇOK AŞIĞIM. Şarkıya. Evet. Bize en mükemmel BTS performanslarından birkaçını hediye etti bu şarkı. (Ayrıca: cute concept guideline) Ecıgi ölmesin de kim ölsün?

8. Outro: Her

Just for you
I put on clothes I hate, excessive make up
Because your laughter and happiness
Is the scale of my happiness
This is how I am
Do I deserve your love?

Albüme ismini veren ve aynı zaman kapanışını yapan bu güzide şarkımız yine kalplere birer yara bandı. Sözleri yine bizim evlatların parmaklarından çıkma. Yine bizi yerlere göklere sığdıramama~ Yine bizi en bi’ mutlu yapma~ Yine bize geçmişle ve gelecekle ilgili umut verme~ Su gibi akıp giden ritmi, çocukların düşük perdeden kulak okşayan sesleri, nasıl başlayıp nasıl bittiğini anlamadan sonu gelen şarkı~ Acil tamamlanmalı.

9. Sea

In the end, we reached the mirage
And it became our reality
The scary desert
Became the ocean with our blood, sweat and tears
But why is there this fear
In between the happiness?
Because we know too well that this place is really a desert

Sea biraz kalbimi kıran bir şarkı. Albümün ‘hidden track’ olarak yayınlanan şarkısı dijital olarak yayınlanmadı. Nedenini şarkıyı dinler dinlemez anlıyorsunuz zira Young Forever’a yetiştirememişler de bu albümü bekletmişler gibi bir havası var. Albümün genel havasıyla ya da diğer şarkılarla uyumlu değil. Love Yourself genel olarak pozitif, soft (Mic Drop’tan huzurlarınızda özür dileyerekten) ve enerjisi yüksek bir albüm. Sea bu şarkılar arasında fazla derin kalıyor, fazla iç burkuyor. Yine sözleriyle kalbimizi kırıp sesleriyle tekrar birleştiriyorlar. Çocukların bunca başarıdan sonra bile hala içlerinde neler sakladıklarını bir kez daha görüp kahroluyoruz.

Her ne kadar bizi kahretmiş olsa da aynı zamanda Army’nin çocukları en mutlu edecek mesajlardan birini vermesine ve benim de yazıya doğru düzgün bir başlık atabilmeme sebep olmuştur:

Biz bir oldukça deniz olur çöller~

(Jimin’in sloganı düz tutmayı başarabilmiş olmasının verdiği dayanılmaz hafiflik)

 

***

Sonuç olarak Love Yourself: Her Kore tarihinin en çok satan albümlerinden biri oldu. g.o.d’nin bilmem kaç yıllık rekorunu kırdı falan filan. Aylar sonra hala bu albümü dinliyorum. Dinlerken hala Best of Me’yi anlıyorum. (Skit’i bile atlamıyorum düşününasdhja) Hayatımın en yoğun, çalkantılı ve stresli döneminde yine gelip akıl sağlımı korumama yardımcı oldu. Yine başka hiçbişiyin veremediği huzuru verdi. O yüzden hayatım boyunca yeri hep çok ayrı olacak.

Şunun şurasında 2 gün sonra Hobi’nin mixtape’i geliyor. Sonra yeni albüm. Steve Aoki ve daha kim bilir kimlerle yaptıkları collabler~ bizi yine neler bekliyor diye düşünürken titriyor ve yazımı burada noktalıyorum.

Esen kalın~

*28.02.2018
**Yani tamı tamına 5 ay almış şu yazıyı bitirmem. Yazıklar olsun.
***Şarkılar için başlıklara tıklayın.